måndag, februari 05, 2018

Brrrr!

Jaha så när jag precis räknat in våren här (hästarna fäller) så kom kylan! Usch, jag gillar verkligen inte vinter. Egentligen förstår jag inte varför man bor i Norden? Man blir beskör och får diabetes, fryser halva året, lever i mörker och kroppen blir  inställd på att lagra energi och spara. Ja, Rhuby och Pebbels vet ju vad jag menar... Man blir hungrig och trött helt enkelt. Meen vår lutherska bakgrund gör att vi ändå på något sätt står ut, och så på vårkanten infinner sig en känsla av överlevnad, som gör allt värt det. Ja, så i min värld är det ändå vår för katterna har löpt och hästarna fäller. Och det börjar ljusna på kvällen. Hurra!
Och Idar har vaknat till liv och börjat kolla på tjejer. Visst, Java var väl mest intresserad av Max-Åke som hon fjäskade ordentligt för, men Idar liksom passade på lite då. Han är inte dum den killen! Vi får se om det kan bli något. Qusai löper lite nätt men hon är nog lite för ung än så vi får avvakta utvecklingen. 

På byggfronten går det framåt och senaste projekten är två toaletter. En till oss och en till katterna, med egen toa och ingång. Mycket bra och spar på gruset.


Java

Idar o Qusai 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar